Jan 1, 2010

Bengang

Post ni takde kaitan ngan lagu Akim AF; bengang

salam..

aku rasa tension dengan kawan kawan aku. Ye lah, nak exam..mesti semua tengah sibuk study. Tapi ade je yang memekak. Hello, tau la nak release stress, tapi berpada-padalah.

oh, aku bukan nak cerita pasal exam dan ketensionannya. Aku nak cakap pasal
"BETAPA SALAHNYA FIRST IMPRESSION TERHADAP SESEORANG"- erk, faham tak? Maksud aku, our first judgement terhadap seseorang berkemungkinan 80% salah bila kita tahu hal sebenar.

Oklah, aku bukak cerita dengan memperkenalkan individu 1: Cik Cici (perempuan, 19 tahun) dan individu 2: Cik Lili (perempuan, 19 tahun)

Pada kali pertama aku tengok Cik Cici, dia nampak sangat bersopan santun dan lemah lembut. Indah dipandang (aku bukan lesbian, tapi kalau aku jadi lelaki..aku ngorat dia dah). Orangnya kecik, comel lah! So my first impression terhadap Cik Cici, dia perempuan baik dan sangat menjaga tingkah laku.

Kali pertama pandang Cik Lili pulak, fuiyoooo..cun habes. Vogue. meletop. gaya datin junior..kasut charles and keith, bag prada dan baju jangan cakaplah..(oh bila lah nak pakai benda2 ni..duitnya ada sangat..tapi tak pernah berminat). Mesti kaki lelaki dan suka keluar malam.

Ok2. Nampak gayanya, tanggapan aku salah! Habis kantoi Cik Cici pnya perangai dengan aku bila aku nampk dia berpelukan dengan lelaki (yang konfem bukan mahram) OH MY GOD. Aku buat-buat tak nampak, dan terasa sangat malu! Hish, aku pulak yang malu..dia punya perasaan masa kantoi ngan aku, tak tahu la.

Aku nak tegur, tapi..ye lah, aku mengaku iman aku masih lemah. Hanya mampu menegur dalam hati. Terus hilang respect aku kat Cik Cici yang kononnya aku sanjung sebab nampak sangat manis dan lemah gemalai..

Ok, Cik Lili pulak bukanlah seperti yang aku sangkakan (oh sangat cliche). Dia rupanya ditegah habis-habisan oleh parents untuk berdekatan jauh sekali keluar dengan lelaki. Jadi, dia jaga habes la kehidupan sosial ni. Aku pulak jadi malu sebab rasa jahat dari dia.

Tu lah, aku belajar banyak benda dari kes ni. Jangan sesekali percaya dengan first impression ngan seseorang. Jangan mudah nak melatah, sebaiknya siasat dulu elok-elok. Yang aku sedihnya, aku terlalu percaya dengan aku pnya first impression terhadap orang tuh sampai aku tak boleh terima apa yang dia dah buat (Cik Cici). Hurmm..mungkin dia terlajak. *terlajak perahu boleh diundur, kak*

AKu sekarang tertanya-tanya apakah first impression orang lain kat aku? OH2..harap-haraplah yang baik-baik belaka.



xoxo

4 comments:

  1. oops.. salah la plak.
    tapi aku da mmber yg pya kisah sma mcam kau jugak.
    sikit.

    takpa. nvm.
    the truth will reveal oneday.
    haha.

    first impression.
    heh. aku ska wat bnda2 nih.
    usya org2.
    hahahahah.

    eh, btw, thxs for ur compliment.

    kau buat aku jdi smngat nk post blog.

    :D
    later i'll link urs.
    ok?

    nk buat jugak.

    xoxo.
    gossip girls..

    :))

    ReplyDelete
  2. lol

    spe kawan ko tu? teringin nak tau ape die pnye reaksi..gle kecik dunia.

    Gossip girls hebat. Chuck kacak cam cipan.

    Okay, get ur nasihat pasal coment2 dekat blog orang lain. Sorry tak pernah tahu the rules sebab ni first time blogging. Nanti tolong bagi tips lagi ye..nak sangat blog aku ramai followers macam blog ko.

    thanks a bunch babe!

    xoxo

    ReplyDelete
  3. My first impression kat u ialah...























    ANDA ADALAH SEORANG PEREMPUAN..hehehee..tu je yg mampu sy katakan..;)

    ReplyDelete